Alpine A110

Alpine A110 s jeho starším bratom

Alpine A110 s jeho starším bratom

Rok po predstavení konceptu Alpine Vision na Autosalóne v Ženeve predstavila sériová verzia: nový A110. Model kombinuje nadčasové princípy Alpine: nízku hmotnosť, obratnosť a výkon. Dvojsedadlové športové coupé s motorom uloženým v strede je zosobnením skutočného ducha svojich predchodcov a predovšetkým modelu A110 Berlinette. Nový model sa bude vyrábať v továrni Alpine v Dieppe a predaj v kontinentálnej Európe sa začne koncom roka 2017. Veľká Británia a Japonsko dostanú prvé exempláre v roku 2018.

Alpine je späť, aby si dobyl pozíciu v segmente športových automobilov a pre zákazníkov má len jediný sľub: pôžitok z jazdy.

Kompaktný a ľahučký športový automobil

Hliníková platforma a karoséria A110 sú lepené, nitované a zvárané, z čoho vznikla mimoriadne pevná a zároveň ľahká konštrukcia.

Alpine A110

Alpine A110

A110 je ultraľahký s pohotovostnou hmotnosťou 1 080 kg (bez opcií). Kompaktné rozmery (dĺžka 4 178 mm, šírka 1 798 mm a výška 1 252 mm), optimálne rozloženie hmotnosti (44 percent vpredu, 56 percent vzadu) a nízke ťažisko slúžia jedinému účelu: obratnosti. Tá sa prejaví najmä na kľukatých horských cestách, na ktorých si Alpine vybudoval reputáciu v 60. a 70. rokoch minulého storočia.

Hmotnosť Alpine sa sústreďuje v strednej časti vozidla: palivová nádrž sa nachádza za prednou nápravou a motor pred zadnou. Vodič tak môže dokonalo splynúť so svojím vozidlom.

Vynikajúci pomer výkon-hmotnosť

A110 je vybavený novým 1,8-litrovým zážihovým prepĺňaným štvorvalcom z dielne Aliancie Renault-Nissan. Konštruktéri Alpine v spolupráci s kolegami z divízie Renault Sport upravili tento motor špeciálne pre Alpine pomocou jedinečného nasávania, turbodúchadla, výfukového systému a nastavenia motora. Agregát dosahuje maximálny výkon 185 kW (252 k) a maximálny krútiaci moment 320 Nm. Spolu s nízkou pohotovostnou hmotnosťou iba 1 080 kg sa A110 vyznačuje vynikajúcim pomerom výkonu a hmotnosti 4,3 kg/k (233 k/t). Modelu to umožňuje zrýchliť z nuly na 100 km/h iba za 4,5 sekundy.

Alpine A110

Alpine A110

Motor je skombinovaný so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou Getrag s mokrými spojkami. Prevodové pomery boli navrhnuté špeciálne pre Alpine, aby za každých okolností poskytli optimálne výkony.

Odľahčený aktívny športový výfukový systém s jednou stredovou koncovkou bol vyvinutý pomocou intenzívnej simulácie dynamiky tekutín za účelom zlepšenia výkonu a dosiahnutia jedinečného zvuku.

Výfuk a zadná časť

Výfuk a zadná časť

A110 ponúka tri jazdné režimy (Normal, Sport, Track), pomocou ktorých môže vodič upraviť nastavenia motora a prevodovky, riadenia, ESC, zvuk výfuku a prístrojový štít aktuálnym jazdným podmienkam (a svojej nálade).

Nízka svetlá výška hodná pretekárskeho automobilu odskúšaná vo veternom tuneli

V snahe nájsť najvhodnejšiu kombináciu elegantných línií a vynikajúceho výkonu sa konštruktéri Alpine obrátili po inšpiráciu do sveta pretekárskych automobilov a superšportov za účelom optimalizácie aerodynamiky nového A110. Úplne plochá podlaha a funkčný difúzor pod zadným nárazníkom zabezpečili modelu A110 nízky aerodynamický odpor a výrazný prítlak.

Alpine A110

Alpine A110

To modelu A110 umožňuje dosiahnuť maximálnu rýchlosť 250 km/h (elektronicky limitovaná) a zároveň zachovať plynulý profil, typický pre Alpine, bez potreby zadného spojlera.

Tvar a konštrukcia nasávacích otvorov v prednom nárazníku zlepšujú obtekanie vzduchu okolo predných kolies a tým ešte viac znižujú aerodynamický odpor.

Vďaka hodnote Cx len 0,32 patrí aerodynamický odpor A110 medzi najnižšie v segmente športových automobilov.

Moderný dizajn verný svojmu dedičstvu

A110 je veľmi moderný model, no okamžite rozpoznateľný ako Alpine. Spája v sebe jazyk moderného dizajnu, súčasné materiály a technológie s rozmermi, tvarmi a profilom, ktoré charakterizovali pôvodný model A110 Berlinette.

Štyri oddelené Full LED denné svetlá vpredu a zlom ťahajúci sa stredom kapoty jasne ukazujú na DNA pôvodného Alpine.

Bočný profil ukazuje efektívnosť dizajnu. Karoséria tesne obopína technické časti, aby sa minimalizovala uhlíková stopa a maximalizovali výkony.

Alpine A110

Alpine A110

Zadné LED svetlá v tvare písmena „X“ s dynamickými smerovými svetlami dodávajú modelu moderný vzhľad, kým klesajúca línia širokého zadného okna pripomína minulé modely Alpine.

Vo vnútri A110 sa minimalistický a odľahčený dizajn spája s útulnou a pohodlnou polohou pre vodiča. Vysoko kvalitné materiály – hladká prírodná koža, hliník a uhlíkové vlákna – zabezpečujú pre vodiča aj posádku jedinečný pocit pohodlia.

Výkon a komfort každý deň

Nízka hmotnosť A110 spolu s prednou i zadnou nápravou tvorenou dvojitými lichobežníkmi predstavujú zriedkavú kombináciu, ktorá zabezpečuje excelentné jazdné vlastnosti aj výkony, no zároveň ponúkajú vysoký jazdný komfort a použitie na každý deň.

Alpine A110

Alpine A110

Nastupovanie a vystupovanie z nového Alpine je jednoduché, určené pre každodenné použitie. Priestor je vhodný pre vodiča a posádku takmer akejkoľvek telesnej veľkosti.

Skrátka a dobre, A110 je rovnako dobrý na bežné jazdy ako na okruh.

Najlepšie komponenty od tých najlepších v automobilovom priemysle

Konštruktéri a dizajnéri pri navrhovaní A110 vybrali najlepších dodávateľov, aby zabezpečili vynikajúce výkony aj spracovanie. Tu sú niektoré príklady:

  • Brembo vyvinul celohliníkové brzdové strmene. Systém zadných bŕzd, navrhnutých špeciálne pre Alpine, zahŕňa integrovaný aktuátor parkovacej brzdy, čo sa vo svete vyskytuje prvýkrát. Vďaka tomu sa na hmotnosti ušetrilo 2,5 kg.
  • Otto Fuchs dodáva odľahčené 18-palcové kované hliníkové disky, čím došlo k ďalšiemu zníženiu hmotnosti. Disky tak ponúkajú nádherný „otvorený“ pohľad na brzdové kotúče.
  • Sabelt vyvinul jednodielne škrupinové sedadlá, ktoré vážia len 13,1 kg každé, bez toho, aby ohrozil pohodlie.
18-palcové kované hliníkové disky

18-palcové kované hliníkové disky

Špecifikácie A110 Premiere edition

Všetky exempláre edície Alpine A110 Première Edition sú číslované a výroba sa obmedzí na 1 955 kusov. Toto číslo odkazuje na rok 1955, keď Jean Redelé prvýkrát uviedol na trh Alpine.

Première Edition ponúka skutočne bohatú výbavu:

  • Karosériu vo farbách modrá Alpine, čierna Profond a biela Solaire
  • 18-palcové kované hliníkové disky Otto Fuchs s matným čiernym diamantovým efektom, špecifické pre Première Edition
  • Tri jazdné režimy Normal, Sport a Track
  • Športové brzdy so strmeňmi s integrovanou parkovacou brzdou, bi-materiálovými kotúčmi a hliníkovým stredom
  • Aktívny odľahčený športový výfuk
  • Audio systém Focal šitý na mieru modelu Alpine
  • Interiérové detaily z matného karbónového vlákna
  • Pedále z brúseného hliníka
  • Jednodielne športové sedadlá Sabelt potiahnuté prešívanou hladkou prírodnou kožou
  • Označenia vo farbách trikolóry (modrá, biela, červená) vo vnútri aj vonku
  • Plaketa s poradovým číslom v rámci Première Edition na stredovej konzole

Po ukončení výroby Première Edition v roku 2018 bude A110 k dispozícii niekoľko stupňov výbavy s celým radom balíkov na personalizáciu modelu.

Stredový panel

Stredový panel

Ceny A110 Premiere edition

Alpine stanovil predbežné maloobchodné ceny pre Première Edition:

  • 58 500 eur (vrátane DPH) vo Francúzsku
  • 64 000 švajčiarskych frankov (vrátane DPH) vo Švajčiarsku

Definitívne ceny budú potvrdené po spustení prijímania záväzných objednávok v polovici 2017.

Dostupnosť A110 Premiere edition

Alpine začal prijímať rezervácie na A110 Première Edition v decembri 2016 prostredníctvom špeciálne mobilnej aplikácie určenej pre Alpine. Všetky dostupné exempláre Première Edition s ľavostranným riadením boli rezervované v priebehu piatich dní.

Alpine A110

Alpine A110

Menší počet vozidiel s pravostranným riadením pre britský trh, ktoré sa začnú dodávať v roku 2018, je ešte voľných. Rezervácie pre japonský trh sa spustia v nadchádzajúcich týždňoch.

Alpine App zostáva otvorená pre rezervácie sériových vozidiel A110, ktoré sa začnú vyrábať v roku 2018 po tom, čo všetky exempláre Première Edition budú vyrobené.

Navrhnuté vo Francúzsku, vyrobené vo francúzsku

A110 bol navrhnutý aj skonštruovaný vo Francúzsku, konkrétne v technickom centre skupiny Renault v Guyancourte a technickom centre Renault Sport v Les Ulis.

Alpine A110

Alpine A110

Všetky kusy A110 sa budú vyrábať v továrni Alpine v Dieppe, historickej a duchovnej domovskej fabrike

Fabriku Dieppe postavil Jean Redele v roku 1969 a odvtedy sa práve tu vyrábali všetky generácie Alpine. Keď sa produkcia tohto modelu v 90. rokoch zastavila, továreň produkovala verzie Renault Sport a ostatné menej rozšírené modely skupiny Renault, napríklad, Clio V6, Espace a najnovšie aj Clio RS. Okrem toho sa tu montujú zákaznícke pretekárske automobily, napríklad pre sériu Formula Renault 2.0.

Zamestnanci továrne Dieppe majú dostatok skúseností na to, aby dokázali vyrobiť vynikajúce športové auto. Továreň v súčasnosti dokončuje multimiliónovú investíciu, vrátane vysoko automatizovanej linky na montáž karosérií pre celohliníkovú platformu a karosériu A110.

Zdroj: Renault

Mark

Som správcom magazínu discloser.sk, ktorý vnímam ako svoj osobný blog. Píšem o dizajne a iných krásnych veciach, ktoré ma zaujali. V mojich článkoch nájdeš najmä novinky o autách, dizajne, miestach a filmoch.