Potraviny, ktorých konzumáciu by sme mali zvýšiť práve teraz na jeseň

Babie leto bolo tento rok prekrásne. Takmer dva týždne krásneho slnečného počasia nás prinútilo povyťahovať zo šatníka tričká s krátkymi rukávmi a kabáty vložiť naspäť do šatníkových skríň.

Počasie sa má ale v nasledujúcich dňoch pokaziť. Nečudo, veď sa blíži záver októbra a onedlho sa nám začne pravé jesenné počasie – daždivé, hmlisté a chladné.

Ak ale bývate na jeseň často chorí, aké potraviny by ste mali práve v tomto období jedávať?

Kyslá kapusta

Mnohí ľudia ju vôbec nemusia a už len pri zjedení malého sústa ich naťahuje. Kyslá kapusta však v sebe skrýva množstvo vitamínov, ktoré nášmu organizmu pomôžu odolávať vírusom a baktériám, ktoré spôsobujú prechladnutie, zápal hrdla, ale aj chrípku.

Najlepšie pre vás bude, ak budete jesť kyslú kapustu. Skúste sa popýtať na trhu, alebo svojich známych, či nemajú čerstvú.

Obsahuje najviac vitamínu C, vitamín E, horčík, ale aj vitamíny skupiny B.

Čo si z kyslej kapusty pripraviť? Nepohrdnite kapustnicou, či pečeným kuraťom na kapuste s pečenými zemiakmi.

Tekvica

Typický plod jesene by ste mali konzumovať práve v tomto období. Obsahuje vitamín C a je zdrojom esenciálnych nutričných látok. Teraz na jeseň sú dostupné práve tekvice Hokkaido a maslové tekvice. Majú protirakovinové účinky a ich konzumácia sa odporúča ako prevencia rakoviny pľúc. Ak bývate často chorí, chýba vám vitamín C a máte problémy s dýchaním, pripravujte si chutné pokrmy z čerstvej tekvice.

Čo si z tekvice pripraviť? Odporúčame chutné tekvicové rizoto a krémovú Hokkaido polievku. Pečená tekvica na olivovom oleji posypaná sušeným tymiánom je dokonca skvelou náhradou zemiakov a ryže.

Jablká

Ďalší plod jesene, ktorý je zdraviu prospešný. Aj tieto plody obsahujú vitamín C, ktorý udržuje imunitný systém v kondícii. Obsahuje žlté prírodné farbivo kvertecín, ktoré zabraňuje tvorbe rakovinotvorných buniek. Obsahujú aj veľa vlákniny, ktorá zabezpečuje pravidelnú stolicu a sú vynikajúcim čistidlom zubov. Pre vysoký obsah vody sú vhodné aj pri chudnutí, preto ak uvažujete, že si upravíte váhu, odporúčame zvýšiť konzumáciu jabĺk.

Môžete si z nich pripraviť chutné jablkové koláče, pyré, ale aj chutné smoothie, ktoré vás zasýti.

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *