Nová Trieda S kupé a nová Trieda S kabriolet

Mercedes-Benz S-Klas Cabriolet

Mercedes-Benz S-Klas Cabriolet

Kupé a kabriolet ako členovia veľkej a úspešnej skupiny vozidiel Triedy S už čoskoro budú ťažiť z rozsiahlych inovácií, ktoré boli zatiaľ práve zavedené v sedane. K týmto inováciám patria nové alebo z funkčného hľadiska výrazne vylepšené asistenčné jazdné systémy, moderná koncepcia ovládania a zobrazovania na širokouhlom displeji, nová generácia volantu, komplexné komfortné ovládanie funkcie ENERGIZING a najnovšia generácia infotainmentu. Exkluzívne pre tieto dve dvojdverové vozidlá sú vyhradené inovatívne zadné svietidlá s technológiou OLED, ktoré sú súčasťou sériovej výbavy. Nový motor V8 biturbo v modeloch S 560 kupé (kombinovaná spotreba paliva: 8,0 l/100 km; kombinované emisie CO₂: 183 g/km) a S 560 kabriolet (kombinovaná spotreba paliva: 8,7 l/100 km; kombinované emisie CO₂: 199 g/km) je ešte dynamickejší.

„Nová Trieda S kupé a Trieda S kabriolet svojím nezameniteľným, exkluzívnym dizajnom a ušľachtilými materiálmi s dokonalým, hodnotným vzhľadom v interiéri stelesňujú našu interpretáciu moderného luxusu. A nielen to: obidve luxusné štvormiestne vozidlá sú vybavené najnovšou špičkovou technikou Triedy S,“ vysvetľuje Britta Seeger, členka predstavenstva Daimler AG, zodpovedná za predaj divízie Mercedes-Benz Cars.

Zdokonalený dizajn sprostredkuje viac než len športový charakter a zvýrazňuje vysokú technickú zdatnosť. Trieda S kupé a kabriolet sú vybavené spojlerom predného nárazníkau s pochrómovaným predným rozdeľovačom prúdenia a veľkými otvormi na prívod vzduchu. Novonavrhnuté bočné obloženie prahov a pochrómované dvojité koncovky výfuku so vzhľadom V12 povyšujú dynamický vzhľad na ešte vyššiu úroveň.

Mercedes-Benz Trieda S Coupé

Mercedes-Benz Trieda S Coupé

Dynamickejšia je aj línia výbavy AMG Line, ktorá je navyše obohatená o nový spojler predného a zadného nárazníka. Mimoriadne výraznými prvkami v prednej časti sú trojrozmerne tvarované a veľké otvory na prívod vzduchu vrátane dvoch pochrómovaných plutiev v každom otvore.

Luxusný salónik so širokouhlým displejom a novou generáciou volantu

Interiér vozidla

Interiér vozidla

O nový vzhľad interiéru sa starajú tri nové ozdobné prvky (lesklé hnedé drevo koreň orecha, hodvábne matné sivé jaseňové drevo a drevo designo magnólia s prúdnicami), ako aj tri nové čalúnenia (koža designo napa Exklusiv AMG Line Plus vo farbe porcelánová/tizianová červená, koža designo napa Exklusiv vo farbe porcelánová/tizianová červená a koža designo napa Exklusiv AMG Line Plus vo farbe bengálska červená/čierna).

Charakteristickými prvkami interiéru nových modelov Triedy S sú dva nové, brilantné displeje s vysokým rozlíšením. Každý z displejov má uhlopriečku 12,3 palca. Oba displeje pod spoločným krycím sklom sa vizuálne zlievajú do jedného kokpitu so širokým displejom a centrálne tak zdôrazňujú horizontálne poňatie dizajnu interiéru.

Interiér vozidla

Interiér vozidla

Tento kokpit so širokou obrazovkou obsahuje ako združený prístroj veľký displej s virtuálnymi prístrojmi v priamom zornom poli vodiča, ako aj centrálny displej nad stredovou konzolou. Plne digitálny kokpit obsahuje tri vizuálne a veľmi odlišné štýly Klasický, Športový a Progresívny. Štýly je možné prepínať rýchlo pomocou združeného prístroja a centrálneho displeja podľa osobných preferencií alebo zvoleného vyhotovenia interiéru. Okrem konkrétneho obsahu ponuky, napríklad cestovných údajov alebo údajov o spotrebe, môže vodič na združenom prístroji vyvolať aj zobrazenie navigácie alebo ukazovateľa ECO. Tento ukazovateľ pomáha vodičovi upraviť svoj štýl jazdy tak, aby bol efektívnejší.

Obidva modely sú vybavené tlačidlami dotykového ovládania na volante. Reagujú na pohyby prstov, podobne ako povrch chytrého telefónu. Takto umožňujú riadenie funkcií združeného prístroja a celého infotainmentu bez toho, aby vodič musel zložiť ruky z volantu. Nové je aj ovládanie systému DISTRONIC a tempomatu pomocou ovládacích prvkov priamo na volante.

Infotainment možno navyše ovládať pomocou dotykového poľa s ovládačom na stredovej konzole alebo pomocou ovládania hlasom LINGUATRONIC.

Ovládanie hlasom bolo prvýkrát rozšírené o funkcie vozidla. Teraz možno hlasom ovládať aj klimatizovanie a vyhrievanie/odvetrávanie sedadiel, svetlo (náladové svetlo, svetlo na čítanie, svetlo v oblasti zadných sedadiel), aromatizáciu/ionizáciu, masážnu funkciu sedadiel a projekčný displej. V závislosti od jazykovej verzie a výbavy vozidla možno zadávať až 450 jednotlivých hlasových príkazov.

Systém COMAND Online najnovšej generácie ponúka rýchlu trojrozmernú navigáciu s pevným diskom a topografickým zobrazením mapy, fotorealistickým trojrozmerným zobrazením budov a trojrozmerným otáčaním mapy. Na navigačnej mape sa zobrazujú rôzne informácie: okrem hustoty premávky v reálnom čase napríklad aj výstražné hlásenia poskytované v rámci komunikácie automobilu s okolím, počasie a čerpacie stanice vrátane aktuálnych cien palív a voľných parkovísk.

Vďaka novej službe osobného asistenta môžu zákazníci so službami Mercedes me connect využiť množstvo individuálnych služieb: rezerváciu v reštaurácii, odporúčané turistické trasy, upozornenia na rezervácie kultúrnych a športových podujatí alebo odosielanie cieľov navigácie priamo do vozidla.

Mercedes-Benz Trieda S Coupé

Mercedes-Benz Trieda S Coupé

Nový motor V8 biturbo s odpájaním valcov, motor V6 s funkciou kĺzania

Nový motor V8 biturbo v modeloch S 560 kupé a S 560 kabriolet patrí k najúspornejším benzínovým motorom V8 na svete a spotrebuje až o osem percent menej paliva ako jeho predchodca. Na zníženie spotreby paliva sa v novom motore V8 pomocou ovládania ventilov CAMTRONIC v oblasti čiastočného zaťaženia vypnú štyri valce súčasne (len kupé). Znížia sa tak straty pri zmenách preplňovania a celkový stupeň účinnosti štyroch valcov v režime spaľovania sa zlepší premiestnením prevádzkového bodu k vyšším záťažiam. Ďalším špeciálnym komponentom sú turbodúchadlá uložené vnútri bloku motora, ktorý má tvar písmena V. Nový motor V8 dosahuje výkon 345 kW (469 k) a krútiaci moment 700 Nm.

Mercedes-Benz Trieda S Cabriolet

Mercedes-Benz Trieda S Cabriolet

Mercedes-Benz Trieda S Cabriolet

Mercedes-Benz Trieda S Cabriolet

Kupé so zážihovým motorom V6 s menovitým výkonom 270 kW (367 k) má teraz označenie S 450 (kombinovaná spotreba paliva: 8,9 l/100 km; kombinované emisie CO₂: 204 g/km). K efektívnosti v reálnom jazdnom režime prispieva nová funkcia kĺzania. Ak to jazdná situácia a stav nabitia akumulátora umožňujú, odpojí sa spaľovací motor od hnacieho ústrojenstva a pracuje s voľnobežnými otáčkami, aby sa kolesá vozidla mohli otáčať voľne. Ďalšou novinkou v modeli S 450 je automatická prevodovka 9G-TRONIC. Vďaka širokému rozpätiu prevodových stupňov jeden až deväť sa výrazne znižujú otáčky motora, čo je rozhodujúci faktor pre vysokú energetickú účinnosť a komfort jazdy. Model S 450 je vybavený filtrom pevných častíc pre zážihové motory.

Zdroj: Daimler

Mark

Som správcom magazínu discloser.sk, ktorý vnímam ako svoj osobný blog. Píšem o dizajne a iných krásnych veciach, ktoré ma zaujali. V mojich článkoch nájdeš najmä novinky o autách, dizajne, miestach a filmoch.